Guldet är i hamn efter många års väntan – ska han nu bli bättre än sin far

Kim Nilsson har i många år saknat något som speedwayförare. Medaljerna är många och det har ständigt blivit silver eller brons men det har saknats något, ett guld att hänga in i prisskåpet och nu äntligen är det i hamn för Kim Nilsson.

Hans pappa Tommy “Lilltummen” Nilsson blev svensk mästare 1983 och sedan Kim kom in i den svenska speedwayeliten hart det varit ett ständigt tjat om att hans pappa blivit svensk mästare men inte han själv, fram tills nu.

I en intervju till SpeedwayXtra inför säsongen sa Kim Nilsson att planen var att ta hem det där efterlängtade guldet efter många års jagande. Och nu är den jakten fulländad men till nästa år börjar kanske en ny jakt. Att bli bättre än sin far och få skryta med fler individuella SM-guld än honom.

En värdig vinnare 2026. Stort Grattis Kim Nilsson!

Viktor Stendahl
Foto: Matilda Bengthsson

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *